Kalite Eğitimleri
8D Eğitimi
8D ile verilen imalatçı cevabı, PDCA mantığıyla ilerler: problemin tanımlanması, müşterinin anında korunması, analiz yapılması, aksiyon planının oluşturulması ve doğrulanması ve imalatçı dokümanlarının güncellenmesi.
Hata Önleme Matrisi
Müşteriyi muhtemel hatalardan korumak amacıyla üretim hatlarına hata tespit sistemleri yerleştirilmiştir. Daha iyi bir reaktivite için, hatayı çalışma alanına (postaya) mümkün olan en yakın yerde tespit etmek gerekir. Bu her zaman mümkün olmadığı için, hata tespiti farklı yerlerde ve farklı biçimlerde yapılır.
Proses Denetimi
Seri üretimde proseste karşılaşılan problemlerin analiz edilmesine, seri üretimin kalite güvence seviyesini belirleyerek sürekli iyileştirme için aksiyon planı oluşturulmasına yardımcı olur.
5S Eğitimi
5 S; Organizasyonlarda kaliteli çalışma ortamı yaratmak ve sürekliliğini sağlamak için kullanılan bir tekniktir. Çalışma alanının temiz, düzenli ve amaca uygun biçime sokulması için uygulanan bir Toplam Kalite tekniğidir.
Kontrol Planı
Kontrol planı metodolojisinin amacı, kaliteli ürünün müşteri beklentilerine uygun olarak üretilmesine yardımcı olmaktır.
Poka-Yoke
Dikkatsizlik hataları ( poka ), kaçınmak – korunmak ( yoke ) Anlamına gelen poka – yoke denmiştir.
Kalite Duvarı
Fire Wall (Kalite Duvarı) final kontrol değildir. Amacı yetersiz kontrol uygulamalarını önleyip, imalatcıda ortaya cıkan problemlere yönelik kontrol planına ilave kontrol koymaktır.
APQP
Müşteri ve tedarikçileri arasında yeni bir ürün için devreye alma süreci içerisinde kalite planlama şartlarının oluşturulması, ürün kalite planlaması gereksinimlerinin standartlaştırılarak ortak bir dil kullanılması, ürün kalite planlaması sürecinde daha etkin bir iletişim sağlanması, ürünün müşteri beklenti ve şartlarına uygun olarak zamanında, en düşük maliyetle sağlanmasıdır.
FMEA
FMEA tekniğinin en önemli özelliği “olduktan sonra değil”, “olmadan önce” gerekli tedbirleri almaktır. Dolayısıyla; ürün / proses hayata geçirilmeden önce uygulanmalıdır. Böylece ürün / proses hayata geçirildiğinde ortaya çıkabilecek birçok problem baştan giderilmiş olacaktır.
Reverse FMEA
Kalite Duyarlılaştırma
Eğitim, toplam kalite bilinci ve yaklaşımı üzerine farkındalık yaratmak, temel kalite kavramları hakkında bilgi sahibi olmak amacıyla düzenlenmektedir.
Problem Çözme Teknikleri
Ürün ve proseslerdeki kalite ve verimlilik problemlerinin ortadan kaldırılması ve sürekli gelişmenin sağlanması amacıyla problem çözme tekniklerinin belirlenmesi ve uygulanması konularının öğrenilmesini sağlamaktır.


